onsdag 20 mars 2013

Brickband

Nu har jag satt upp ett brickband igen. Förhoppningsvis blir det här tillräckligt långt... :) Tänkte göra nya band att hålla fast benlindorna till min fighting-dräkt då jag på mystiskt vis har slarvat bort mina gamla. Började redan för ungefär en månad sedan med ett, men trots att jag tyckte jag hade tillräckligt lång varp så blev bandet något för kort, så den här gången tog jag i i överkant! 


Nya bandet. Lite svårt att se färgerna på bilden, men det är vitt, grönt, blått och brunt.

Och här nedan är bandet som blev för kort. Och för brett. Men alltid kommer det till användning till något, så  just nu ligger det bara i en låda och väntar.


Båda dehär banden är väldigt enkla, det är trädningen som utgör grunden för mönstret och beroende på hur många gånger man vrider brickorna framåt eller bakåt så blir det lite olika. Trädningen till de här hittar man på spangmurs.se under "Brickvävning" och "Ett antal lätta band".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar