söndag 3 mars 2013

The making of a dryckeshorn


För sisådär ett år sedan köpte jag en hel hop med urkokta kohorn av en bonde. De var i varierande kvalitet, men några tyckte jag hade kavilfikationer för att bli dryckeshorn. Jag började genast jag fått dem att börja skrapa på några för att få fram den fina ytan och så, men sedan stannade det av. Visst hade jag läst en massa om att fylla hornen med starkt te och låta stå för att rengöra dem på insidan och döda bakterier och så, men det kändes ändå lite... ja.. som att jag inte skulle vilja dricka ur dem sen i alla fall. :p

Nu har jag dock tagit mod till mig och gör ett första försök med ett av de mindre hornen. Här vare te! Sambon kom ut i köket och tittade lite misstänksamt på hornet och undrade om jag faktiskt tänkte börja dricka ur det sen. Självsäkert svarade jag ja, men innerst inne hoppas jag att jag inte får något värre fel av det sen. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar