söndag 17 mars 2013

Sköld, dryckeshorn och vargaförening

Igår var en bra dag!
Som alla lördagar var det vikingaträningar i Ilmajoki. Riktigt kul träning igår, och allt gick bra (om man bortser från bulan i pannan... ;) ) Före träningen kom en av de äldre medlemmarna och sa att han hade något åt mig i bakluckan. Sköldarna vi använde i Battle of Hastings har äntligen anlänt! En vän i England har haft hand om dem tills nu.

I slutet av träningen blev jag också offieciellt erkänd som medlem i Faravidin Sudet föreningen, så nu är det dags att hänga upp min lånade svartröda sköld från en gammal vikingaförening som inte existerar längre på väggen och göra en ny med vargarnas rödvita färger!


Dryckeshornet är också äntligen klart för användning nu. Jag har låtit det stå över natten med starkt te i, jag har diskat det otaliga gånger, jag har låtit det stå över natten med bakteriedödande munskölj som mor fick efter en tandoperation och jag har låtit det stå i timtal med öl i. Så nu räknar jag helt kallt med att det borde vara tillräckligt rent och ingånget för att kunna drickas ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar