söndag 16 juni 2013

Växtfärgning och sprucket lillfinger

Ja. Vad ska man säga? Skrev i förra inlägget hur jag fick spara en del projekt p.g.a. armbåge som fått ordentligt med strykt under blankvapenträningen - nu sitter jag här med lillfingret i paket istället. Var ordentligt blått och svullet efter förra träningen, och jag kunde inte räta ut det utan att det svartnade för ögonen. Som tur är så är det inte brutet utan har bara fått en spricka. Blir bra historier för barnbarnen i alla fall ;) "Ja, och så var det ju dendär gången prästen spräckte mitt lillfinger med en yxa.."

Öl kan man dricka ialla fall om inget annat. Gott "hemlagat" öl från en vikingarestaurang i Åbo.

Hade av skenan idag för att byta tejpen. Fin färg.

Nå, helt utan projekt kan man ju inte laga sig. I morgon ska jag på växtfärgningskurs till min tränares fru efter jobbet, så idag har jag plockat björklöv. I massor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar