torsdag 7 februari 2013

Broderi

Efter att ha suckat längtansfullt över alla vackra medeltida broderier en tid så tog jag mod till mig och började på ett litet projekt. En väska tänkte jag, men det projektet går sådär... De gula garnet tog slut och jag vet inte vad jag ska ha för fjärde färg då den jag tänkt från början inte alls passade... Så det projektet ligger halvfärdigt på is just nu.


Jag ville ändå inte ge upp allt vad broderande hette genast, så jag började på ett litet miniprojekt och gjorde ett nytt nålbrev. Färgerna är bara vad jag råkade ha hemma, men även om jag från början var lite tveksam till det laxrosa så har jag tillslut bestämt mig för att jag gillar det.



Snodden är en finger loop braid (någon som vet den svenska termen? Fingerfläta låter inte riktigt rätt..)

Mönster till broderiet på nålbrevet finns här: http://medievalartcraft.blogspot.se/2009/10/crafty-challenge-1-received.html

Mönster till broderiet på den halvfärdiga väskan finns här: http://www.wymarc.com/asoot/german/patterns/jpg/Y001A.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar