söndag 12 januari 2014

Benlindor och en väska

Har här i dagarna småpysslat lite med några mindre projekt. Beställde för ett tag sedan nya benlindor och nu har jag äntligen sytt fast mina benlindekrokar på dem. Benlindorna är ett par billiga fabrikstillverkade saker bara, men helt okej ändå. Man hittar dem på Wulflunds nätshop för en billig peng.
Krokarna är köpta av ett par ester på någon av fjolårets marknader. De var på varenda tillställning jag var på, och deras priser var så låga att man bara var tvungen att köpa nånting. I slutet av sommaren förbannade vi deras närvaro, men vad hjälpte det, våra plånböcker blev bara tunnare och tunnare varje gång vi såg dom i alla fall!


Det andra projektet är en pilgrimsväska som jag började med någon gång för länge sen. Något gick inte riktigt som jag tänkt och väskan har legat halvfärdig i min tyglåda sedan dess. Hittade den i förrgår och tänkte att jag nog kanske kunde rädda den i alla fall. Såhär blev resultatet:


Sydd i ljus ylle, fodrat med linnetyg och tofsar i växtfärgat ullgarn. Nedan en principskiss på hur jag gjorde. Jag valde att göra ett rektangulärt lock, men på de flesta bilder man ser av sådana här väskor har de mer "kuverformade" lock, alltså smalare på mitten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar